Kies een onderwerp

Het factuurbedrag automatisch afgeschreven op de 23e van de volgende maand. Hier hoef je dus niets voor te doen.

Ik factureer altijd één maand achteraf. Zo weet jij zeker dat je nooit te veel betaalt, want je betaalt alleen voor je daadwerkelijke verbruik. Wel zo netjes.

Als de automatische afschrijving van je factuur op de 23e van de maand niet lukt, probeer ik het na een week nog een keer.

Lukt het dan weer niet? Dan stuur ik je een mail met instructies om het bedrag handmatig over te schrijven.

Lees meer over het betalen van je facturen in mijn factuuruitleg.

Wanneer je een voorschot hebt overgemaakt, bijvoorbeeld bij het behalen van je gebruikerslimiet, dan is je voorschotbedrag de volgende maand niet terug te zien op je factuur. Hierdoor lijkt het of voorschotbedrag niet is verwerkt. Dat is echter niet het geval.

Je voorschotbedrag is al verwerkt in mijn systemen, alleen niet zichtbaar op je factuur. Op het moment dat ik het factuurbedrag afschrijf van je rekening, heb ik hier je voorschotbetaling al in mindering gebracht. Het bedrag dat ik van je rekening afschrijf is dus lager dan het bedrag dat je op je factuur ziet staan.

Bijvoorbeeld: op 15 mei heb je je gebruikerslimiet behaald en een voorschot betaald van € 200. In juni verschijnt de factuur waarbij er € 225 in rekening wordt gebracht. Zodra de incasso plaatsvindt wordt het restbedrag van € 25 geïncasseerd.

Ben je geblokkeerd vanwege een openstaand bedrag? Maak dan het openstaande bedrag over via de betaallink, of naar bankrekeningnummer NL61 COBA 0733.9747.75 t.n.v. Ben onder vermelding van je factuurnummer. Deze vind je terug op de factuur. Je betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.

Is je betaling binnen 3 werkdagen niet verwerkt? Stuur dan een betaalbewijs (een foto of een schermafbeelding van je betaling) naar betaling@ben.nl. Houd rekening met een verwerkingstijd van maximaal 3 werkdagen nadat je het betaalbewijs is verstuurd.

Let op: is je abonnement beëindigd omdat je laatste betalingstermijn verstreken is, dan is het niet meer mogelijk om je aansluiting opnieuw te activeren. Je mobiele nummer ben je hiermee ook kwijtgeraakt.

Heb je een openstaande betaling van €20,00 of meer en is jouw abonnement nog niet beëindigd, dan kun je gebruik maken van een persoonlijke betalingsregeling.

Het aanvragen van een betalingsregeling kan wanneer je al minimaal twee facturen bij mij hebt betaald.

Als je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, wordt de optie om een betalingsregeling aan te vragen automatisch getoond in Ik Ben of de Ben app.

Is jouw abonnement al beëindigd? Volg dan de betaalinstructies in de e-mail die ik je gestuurd heb.

De automatische incasso wordt één werkdag na de afschrijfdatum (meestal de 23e) verwerkt.

Betalingen via iDEAL zie je vrijwel direct terug in Ik Ben.