Normaal gesproken hoef je na het plaatsen van je bestelling niets meer te doen om mijn facturen te betalen. Bij het afsluiten van je abonnement heb je mij namelijk gemachtigd om de kosten automatisch van je rekeningnummer af te schrijven. Op deze pagina leg ik je uit hoe dat werkt en wat je kunt doen als er toch iets mis gaat.
Je factuur verschijnt op de 15e van de maand in Ik Ben en wordt rond de 23e van de maand afgeschreven.
Verder is het handig om te weten dat ik een maand later factureer. Zo weet jij zeker dat je nooit te veel betaalt, want je betaalt alleen voor je bundels en je daadwerkelijke verbruik. Wel zo netjes.
Dat houdt bijvoorbeeld in dat de kosten die je in januari maakt, pas in februari worden afgeschreven.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet genoeg saldo op je rekening hebt staan op het moment dat ik de afschrijving doe. Geen probleem! 7 dagen later probeer ik het nog een keer.
Lukt het me na 7 dagen weer niet? Dan stuur ik je een mail met verdere instructies. Daarin staat hoe je het bedrag via iDeal zelf over kunt maken. Je hebt na het ontvangen van deze mail 15 dagen om het bedrag alsnog te voldoen.
Iedereen kan wel eens krap zitten, en ik kom je hier graag in tegemoet. Het is mogelijk om het bedrag in termijnen te betalen met een betalingsregeling. Je komt in aanmerking voor een betalingsregeling als je:
- minstens €20 open hebt staan
- minstens twee facturen bij mij hebt betaald
- abonnement niet is beëindigd vanwege een betalingsachterstand
Neem contact met me op om een betalingsregeling aan te vragen.
15 dagen na het ontvangen van de herinnerings-mail, zal ik je een aanmaning sturen voor het betalen van de kosten. Hierbij zal ik € 15,00 buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen op je volgende factuur en kun je niet meer bellen naar 0909/0906-nummers.
Als je 7 dagen na de aanmaning nog niet betaald hebt, wordt je aansluiting geblokkeerd en kun je niet meer bellen, SMSen en internetten.
Let op: is je abonnement beëindigd omdat je laatste betalingstermijn verstreken is, dan is het niet meer mogelijk om je aansluiting opnieuw te activeren. Je mobiele nummer ben je hiermee ook kwijtgeraakt.
Mocht de betaling nog steeds uitblijven, zal ik 15 dagen na de aanmaning de vordering overdragen naar een incassobureau en meld ik je aan bij Stichting Preventel. Hierdoor wordt het lastiger om bij andere providers een abonnement af te sluiten.