Je vertrouwde telefoonnummer meenemen? Bij mij dien je in drie stappen je verzoek voor nummerbehoud in. Ik regel de rest.
Heb je al een bestelling bij mij geplaatst en wil je achteraf nummerbehoud aanvragen? Ook dat kan.
Vragen over nummerbehoud
Voor het aanvragen van nummerbehoud heb je twee mogelijkheden:
- Je laat aan het einde van je contract je telefoonnummer overzetten naar je abonnement bij mij. Dan ben je geen geld kwijt.
- Je laat je telefoonnummer 'direct' overzetten naar mij. Hier komen extra kosten bij kijken.
Nadat je je bestelling bij mij hebt afgerond, kom je terecht op de pagina waar je nummerbehoud kan aanvragen. Heb je deze pagina niet gezien? Geen paniek! Je kan altijd achteraf nog nummerbehoud aanvragen in Ik Ben of de Ik Ben app.
Je kunt nummerbehoud aanvragen wanneer je bij mij een abonnement afsluit. Ik zorg dat je je telefoonnummer kunt gebruiken met je nieuwe abonnement bij mij. Achteraf kan je ook op elk moment nummerbehoud aanvragen. Het overzetten van je telefoonnummer is altijd gratis, maar soms kost het je toch geld. Hoe dat zit? Check het hieronder.
Aan het eind van je contract
Vraag je vanaf 120 dagen voor het einde van je huidige abonnement nummerbehoud aan? Dan ben je geen geld kwijt.
Per direct
Vraag je langer dan 120 dagen voor het einde van je huidige abonnement nummerbehoud aan? Dan heb je twee keuzes:
- Afkopen: Ik zeg het contract bij je huidige provider vroegtijdig voor je op. In dit geval moet je het abonnement afkopen. Net als het eventuele openstaande toestelkrediet. Ik kan daarin niets voor je betekenen. Daarom verloopt de communicatie hierover ook via je huidige provider.
- Door laten lopen: In dit geval laat je je abonnement bij je huidige provider gewoon doorlopen. Je telefoonnummer zet je wel alvast over naar je abonnement bij mij. Bij je huidige provider krijg je een nieuw telefoonnummer. Houd er rekening mee dat je dan dubbele abonnementskosten betaalt. Bij mij en je andere provider.
Vragen over de status
Ik laat je binnen een paar werkdagen weten of je aanvraag is goedgekeurd. Dat doe ik per e-mail en sms.
Is je aanvraag afgekeurd? Ik vertel je de reden en wat je kunt doen per mail. Je kunt de aanvraag dan alsnog succesvol indienen. Je vindt de status van je aanvraag ook altijd terug in Ik Ben en de Ik Ben app.
Vragen over de dag dat je overstapt
Ik stuur je een berichtje op de dag voor je nummer wordt overgezet. Het overzetten zelf gebeurt altijd tussen 8.30 en 17.30 uur.
Wees gerust: je bent niet lang onbereikbaar en offline.
Heb je op de simkaart van je huidige provider geen bereik meer? Dat is het moment om mijn simkaart in je telefoon te doen. Als je mijn simkaart in je telefoon hebt gedaan, zet je de telefoon even uit en weer aan.
Komt de ingeplande overgangsdatum niet uit? In Ik Ben of de Ik Ben app kun je aangeven dat je je nummer op een andere datum wilt laten overzetten.
Veelgestelde vragen over nummerbehoud
Heb je een vraag over nummerbehoud die ik nog niet heb beantwoord? Ik help je graag. Hieronder staan de meest gestelde vragen.
Je wilt je aanvraag voor nummerbehoud annuleren, kan dat? ▸
Wat is de eerst mogelijke overstapdatum? ▸
Waarom ontvang je de nieuwe simkaart eerder dan je nummer wordt overgezet? ▸
Kun je bellen met je nieuwe simkaart voordat je telefoonnummer is overgezet? ▸
Waarom staat er een ander telefoonnummer op de nieuwe simkaart? ▸
Staat je vraag er niet tussen? Ga naar mijn servicepagina.