Je ¡® eindfactuur

Heb je net je laatste Ben factuur ontvangen of wil je weten hoe deze er uit gaat zien? Op deze pagina vind je alle uitleg over de eindfactuur van je abonnement.

Ik heb al opgezegd, maar toch een factuur ontvangen

Het kan zo zijn dat je twee maanden na het opzeggen van je abonnement nog een factuur van me krijgt. Dat heeft een paar redenen:

  • Je hebt een opzegtermijn van één maand
  • Ik factureer achteraf
  • De automatische afschrijving gebeurt rond de 23e

Voorbeeld:

  1. Op 4 maart zeg je je abonnement op
  2. Op 23 maart wordt het bedrag van februari afgeschreven
  3. Op 4 april stopt je abonnement
  4. Op 23 april wordt het bedrag van maart afgeschreven
  5. Op 23 mei wordt het bedrag van 1 t/m 4 april afgeschreven

De kosten op je factuur

Op je laatste factuur kun je de volgende kosten terugvinden:

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten voor de bundels die je hebt afgesloten, zoals:

  • Je internetbundel
  • Je bel- & smsbundel
  • Eventuele kortingen
  • Je maandelijkse toestelbetaling (als je daarvoor gekozen hebt)

Je krijgt in je laatste maand je bundels "pro rata". Dat betekent bijvoorbeeld dat je de helft van je bundel krijgt als je abonnement halverwege de maand stopt. Je betaalt dan ook maar de helft van je abonnementskosten!

Gebruikskosten

Dit zijn kosten die je maakt als je meer minuten, SMS`jes of MB`s gebruikt dan er in je bundel zitten. De volgende kosten vallen hier ook onder:

  • Een MB Extra of Dagpas die je gekocht hebt
  • Bellen of SMSen naar het buitenland (vanuit Nederland)
  • Bellen, SMSen of internetten buiten de EU
  • Bellen naar servicenummers, zoals 0900-nummers
  • Een aankoop in de Google Play Store

Eénmalige kosten

Heb je ervoor gekozen je abonnement vóór het einde van je contract op te zeggen? Dan kan het zijn dat je bepaalde éénmalige kosten terugziet op je laatste factuur. Als dit het geval is, heb ik je dit vooraf duidelijk via e-mail laten weten. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Resterend toestelkrediet
  • Resterende abonnementskosten

Overstappen met nummerbehoud

Ben je overgestapt naar een andere provider? Dan heb je je abonnement bij mij betaald tot op de datum dat je nummer is overgezet.. Omdat ik de kosten achteraf in rekening breng, kan het dus zijn dat je een factuur van me ontvangt terwijl je nieuwe abonnement al is ingegaan. Op je factuur kun je zien over welke dagen de kosten worden berekend.

Uitleg over de bedragen op je factuur

Ben je op zoek naar een uitgebreide uitleg over de bedragen die op je factuur staan? Die vind je hier: