Kies een onderwerp
Op het moment dat het Wi-Fi signaal te zwak is, schakelt je mobiele telefoon automatisch over op mobiel internet. Wil je dat dit niet kan gebeuren, dan raad ik je aan om je mobiele internet uit te schakelen door MB Pauze of Wi-Fi assistentie aan te zetten.
MB Pauze schakel je heel eenvoudig uit via Ik Ben of de Ben app. Hierdoor kan je mobiele telefoon nooit ongemerkt terugschakelen naar 4G of 5G en ongemerkt mobiel internet verbruiken.
Je bundel is precies één maand geldig en begint steeds op de eerste van de maand. Dit geldt ook voor MB Extra bundels.
Je neemt je overgebleven minuten, SMS`jes en MB`s niet mee naar de volgende maand.
In de Ben App kun je direct zien hoe veel dagen je bundel nog geldig is.
Je verbruik wordt berekend en gefactureerd per kalendermaand. Je betaalt per minuut, per SMS of MB.
Als je een bundelwijziging hebt gedaan dan worden jouw bundels pro rata verrekend.
Bekijk je huidige verbruik op ieder moment in Ik Ben of de App.
In sommige gevallen kan het zijn dat ik je wat later informeer over het behalen van de gebruikslimiet:
- Wanneer de verbruiksstatus niet geüpdatet is
- Wanneer je in het buitenland bent dan ontvang ik jouw verbruiksgegevens in de meeste gevallen wat later van het buitenlandse netwerk
Je kunt hier geen rechten aan ontlenen. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor alle gespreks- en overige kosten, die met jouw aansluiting worden gemaakt.
Soms kan het gebeuren dat je buiten de bundel kosten hoog oplopen terwijl je dit niet in de gaten hebt. Bijvoorbeeld omdat je buiten Europa bent, MB’s buiten de bundel hebt verbruikt of een aantal lange gesprekken hebt gevoerd. Om jou en mij te beschermen tegen zeer hoge kosten, hanteer ik een gebruikslimiet.
Wanneer je € 60,00 buiten de bundel hebt verbruikt, ontvang je van mij een sms en e-mail met de vraag om een voorschotbedrag over te maken. Hierin heb je twee keuzes: het voorschotbedrag wel of niet betalen
Ik heb het voorschotbedrag betaald
Heb je van mij bericht ontvangen dat je gebruikslimiet is behaald? Dan kun je het bedrag direct en veilig via iDEAL betalen. Je betaling wordt vervolgens binnen één uur verwerkt.
Na de verwerking van de betaling kun je weer gebruik maken van alle diensten. Ik verhoog je gebruikslimiet naar de eerstvolgende laag.
Ik betaal het voorschotbedrag niet
Als je het voorschotbedrag niet betaalt, dan kun je vanaf het bereiken van het limietbedrag je simkaart niet meer gebruiken voor diensten die leiden tot buiten de bundel kosten. Zo voorkom ik dat je kosten nog verder oplopen.
Heb je nog minuten of MB’s in één van je bundels zitten, dan kun je deze gewoon blijven gebruiken. Echter kun je niet meer bellen naar buitenlandse- en premium servicenummers. De blokkades worden pas verwijderd na het betalen van de factuur, met de verbruikskosten van de maand waarin je de gebruikslimiet hebt behaald. Wel kun je in de volgende maand gewoon weer gebruik maken van de minuten en MB’s uit je bundels.