Probleem oplossen
Is jouw telefoon stuk? Vaak kan je het probleem zelf oplossen. Op deze pagina vertel ik je hoe je het probleem zelf kan verhelpen.
Vaak voorkomende problemen
Kun je niet bellen of gebeld worden? In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen:
Stap 1: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
Stap 2: Controleer de algemene netwerk instellingen in je mobiele telefoon. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.
Stap 3: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:
- Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.
- Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.
Lossen de bovenstaande stappen het probleem niet op? Neem dan contact op met mijn klantenservice.
Ik vind het vervelend dat je problemen ervaart met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Ik help je daar graag bij.
Stap 1: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor mobiel internet.
Stap 2: Controleer of je mobiele telefoon op 4G staat ingesteld.
Stap 3: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms.
- Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
- Het kan zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat.
Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:
- Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.
- Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.
Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.
In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen:
Stap 1: Contoleer allereerst of dataroaming staat in geschakeld op je mobiele telefoon.
Stap 2: Kijk via mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor (4G) internet. Is dit niet het geval? Zoek dan handmatig naar een ander netwerk.
Stap 3: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor in het buitenland.
Stap 4: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms.
- Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
- Verblijf je binnen een EU-land, dan kan het zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat.
- Bij een verblijf buiten de EU blokkeer ik je simkaart voor mobiel internet als je voor € 60,00 aan internet hebt verbruikt.
Stap 5: Helpt dit allemaal niet? Dan kun je ook nog de algemene netwerk instellingen controleren. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.
Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.
In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen:
Stap 1: Contoleer allereerst of dataroaming staat in geschakeld op je mobiele telefoon.
Stap 2: Gebruik de juiste landcode bij het bellen. Wil je bijvoorbeeld bellen naar een Nederlands mobiel telefoonnummer 06 12 34 56 78, zet dan 0031 of +31 voor het telefoonnummer. Het wordt dan dus 0031 6 12 34 56 78 of +31 6 12 34 56 78.
Stap 3: Kijk op mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor bellen. Kies eerst het land waar je je in bevindt en kijk in de tweede tabel of bellen en gebeld worden mogelijk is. Is het bij geen enkele provider mogelijk? Dan kun je in dat land helaas niet bellen of gebeld worden. Als het bij één van de providers wel mogelijk is, kun je je netwerk handmatig instellen.
Stap 4: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
Stap 5: Helpt dit allemaal niet? Dan kun je ook nog de algemene netwerk instellingen controleren. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.
Heb je al deze stappen doorlopen en kun je nog steeds niet bellen of gebeld worden? Neem dan contact op met mijn klantenservice.
Is je batterij sneller leeg dan je gewend bent? Of laadt je mobiele telefoon niet meer op? Klik dan hier voor tips en een stappenplan om de problemen te verhelpen.
Heb je de stappen doorlopen en ervaar je nog steeds problemen? Dan kun je je mobiele telefoon ter reparatie aanbieden.
Als je mobiele vastloopt of langzaam reageert is dit natuurlijk niet fijn. Gelukkig heb ik diverse tips om ervoor te zorgen dat je mobiele telefoon weer sneller reageert.
Heb je alle tips doorgenomen en heeft dit niet tot een oplossing geleid? Dan kun je je mobiele telefoon ter reparatie aanbieden.
Jouw toestel updaten
Het updaten van je telefoon met de meest recente software zorgt ervoor dat je telefoon optimaal blijft werken. Software updates bieden je telefoon nieuwe functies, verbeterde functionaliteiten en vaak wordt je toestel sneller. De meeste telefoons geven met een pictogram of icoontje aan dat er een nieuwe software update beschikbaar is.
Kom je er zelf niet uit?
Heb je alle tips al geprobeerd, maar werkt jouw telefoon nog niet naar behoren? Misschien moet jouw telefoon gerepareerd worden.
Lees alles over je telefoon aanmelden ter reparatie op mijn reparatie pagina.