Kies een onderwerp
Nummerbehoud werkt als volgt:
Stap 1
Tijdens het plaatsen van je bestelling geef je aan dat je je nummer wilt behouden.
Stap 2
Ik stuur je na het afronden van de bestelling automatisch door naar de pagina waarop je nummerbehoud aan kunt vragen. Hier vul je het nummer in wat je wilt behouden. Stap je over vanaf een zakelijk abonnement? Vul hier dan ook het klantnummer van je huidige aanbieder in.
Stap 3
Ik stuur je een SMS met een verificatiecode. Zodra je deze hebt ingevuld, start ik het proces voor het aanvragen van je nummerbehoud. Dat houdt ook in dat ik je huidige abonnement opzeg.
Stap 4
Je ontvangt een paar dagen na je bestelling je nieuwe simkaart en eventueel je nieuwe telefoon. Binnen 24 uur ontvang je van mij een e-mail met daarin de datum waarop ik je nummer overzet. Komt deze datum je niet uit? Je kunt deze zelf via Ik Ben of de Ben app veranderen naar een andere datum. Ook kun je hier de status volgen van je nummerbehoud.
Let op! Op je nieuwe simkaart staat een ander nummer dan je huidige nummer. Dit is een tijdelijk nummer, je huidige nummer wordt pas later overgezet op deze simkaart.
Stap 5
Op de geselecteerde datum wordt je nummer tussen 8:30 en 17:30 uur van je oude aanbieder naar mij overgezet. Plaats je Ben simkaart in je telefoon zodra je merkt dat je geen ontvangst meer hebt met je oude simkaart.
Stap 6
Je kunt vanaf nu gebruik maken van je Ben abonnement. Veel plezier op het best geteste netwerk van Nederland!
Wat gebeurt er met je gegevens?
- Bij het overzetten van je mobiele nummer komen bewaarde voicemailberichten te vervallen.
- Ook de gegevens op je oude simkaart komen te vervallen. Je kunt je contacten overzetten op je nieuwe mobiele telefoon.
Ik activeer je Ben abonnement zodra je huidige mobiele nummer is overgezet. Mocht je alvast gebruik willen maken van het tijdelijke Ben mobiele nummer totdat je te behouden nummer is overgezet, dan kun je dat doorgeven via mijn website.
Binnen 2 werkdagen activeer ik je Ben mobiele nummer. Vanaf dat moment gaan je abonnementskosten in. Houd er wel rekening mee dat je dubbele abonnementskosten betaalt totdat je te behouden nummer is overgezet.
Het is mogelijk om achteraf nummerbehoud aan te vragen via Ik Ben.
Je hebt dan het klantnummer van je (oude) provider nodig en het nummer wat je over wilt laten nemen.
Je hoeft niet in Nederland te zijn als je nummer wordt overgezet.
Het kan wel zo zijn dat je langer niet bereikbaar bent als je tijdens het overzetten van je nummer in het buitenland bent.
Annuleer je nummerbehoud via mijn website of neem contact met me op. Als je je nummerbehoud hebt geannuleerd, activeer je het nummer wat op je simkaarthouder staat.
Houd er rekening mee dat je wel zelf je oude abonnement opzegt als je nummerbehoud niet door laat gaan.
Stap je naar mij over en heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan laat ik je per e-mail weten wat de eerst mogelijke datum is waarop je mobiele nummer overgezet kan worden naar Ben.
Is de eerst mogelijke overstapdatum verstreken? Dan kun je gebruik maken van mijn overstapperiode.
Dit is een periode van 90 dagen waarop je op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.30 uur via Ik Ben of de Ben app aan kunt geven dat je je mobiele nummer per direct over wilt laten zetten.
Op het moment dat je verzoek tot nummerbehoud is goedgekeurd laat ik je dat via e-mail weten. In deze e-mail vermeld ik ook de startdatum van de overstap periode.
Je kunt de datum waarop jouw nummer wordt overgezet tot 2 werkdagen van tevoren wijzigen.
Ik ontvang van jouw huidige provider de eerst mogelijke overstapdatum. Als deze datum bekend is, vind je die in Ik Ben of de Ben app onder het kopje Abonnement en dan Nummerbehoud.
Wil je de overstapdatum uitstellen? Klik dan op Annuleer overzetten op dag 1 en kies zelf een gewenste overstapdatum.
Wil je de datum vervroegen? Dat kan als jouw huidige provider hiervoor toestemming heeft gegeven. Als je deze toestemming hebt dan kun je contact opnemen met mijn klantenservice.