Geplande werkzaamheden aan het Ben netwerk
Om een nog betere dekking en snellere internetverbinding te kunnen bieden investeer ik continu in mijn netwerk. Zo wordt mijn netwerk de komende tijd gemoderniseerd.
Alle masten in Nederland worden voorzien van de nieuwste apparatuur en software. Deze werkzaamheden worden per mast uitgevoerd. Elke mast zal ongeveer twee uur buiten werking worden gesteld. De aangrenzende masten zullen het mobiele verkeer dan overnemen. Toch kan het voorkomen dat je tijdens het onderhoud minder bereik hebt of dat er storingen optreden bij mobiel bellen, mobiel internet of het versturen en ontvangen van sms’jes. Na de werkzaamheden wordt het netwerk uitgebreid getest en wanneer dit nodig is verder geoptimaliseerd. Op deze manier ben ik helemaal klaar voor de toekomst terwijl jij gebruik kunt maken van een snel en stabiel netwerk.
Voer een postcode of plaatsnaam in om te controleren of de komende tijd in jouw omgeving aan het netwerk wordt gewerkt.
Ik verbeter mijn diensten
Elke dag werk ik hard aan mijn website, Ik Ben en de Ben app. Zodat je die allemaal goed kan blijven gebruiken. Groot onderhoud aan het netwerk probeer ik ’s nachts te doen, als je er zo weinig mogelijk van merkt. Natuurlijk vertel ik je wanneer er groot onderhoud is, en wat er dan even niet werkt.
Ben bezig met onderhoud
Nee, er is geen storing. Ik ben alleen even bezig met onderhoud. Als je hier iets van zou merken, kreeg je een e-mail van me. Meer over wat ik precies aan het uitvoeren ben, lees je hieronder.
Ik maak mijn diensten nog beter
De komende week werk ik ’s nachts tussen 22-6 uur aan het mobiele netwerk. Hierdoor werkt Bellen via wifi mogelijk twee uur niet. Je merkt dit alleen als je gebruikmaakt van Bellen via wifi én niet verbonden bent met mijn mobiele netwerk.
Kreeg je een e-mail over de werkzaamheden? Houd er dan rekening mee dat je tot en met 19 november iets van het onderhoud kan merken.
Hoe weet je of je verbonden bent met mijn netwerk?
Of je verbonden bent met mijn mobiele netwerk, zie je aan de signaalstreepjes in je telefoonscherm. Geen streepjes? Dan ben je niet verbonden.
Zit je wel op wifi? Dan kun je normaal gesproken bellen en gebeld worden met Bellen via wifi. Maar tijdens het onderhoud kan deze functie twee uurtjes niet werken. Dan ben je even niet bereikbaar. Bellen en gebeld worden via WhatsApp blijft wel werken.
Hoe weet je of je belt via wifi?
Voor iPhone
Ga naar Instellingen -> Telefoon -> Bellen via wifi, en zet het aan of uit.
Voor Android
Ga naar Instellingen -> Netwerk en internet -> Gesprekken en sms’jes -> Bellen via wifi, en zet het aan of uit.
Goed om te weten
Staat Bellen via wifi aan op je telefoon, maar ben je niet verbonden met mijn netwerk? Dan kan het gebeuren dat je tijdens het onderhoud (tussen 22-6 uur) twee uur niet bereikbaar bent.
Moet je ’s nachts bereikbaar zijn?
Zorg er dan voor dat je verbonden bent met mijn mobiele netwerk. Je ziet dit aan de signaalstreepjes in je scherm. Ben je niet verbonden? Loop dan naar een andere plek. Of zet je telefoon uit en aan, dat kan nog wel eens helpen. Het onderhoud duurt ongeveer twee uur, daarna ben je weer bereikbaar. Tip: als je verbonden bent met wifi, kun je wel bellen en gebeld worden via WhatsApp. Is het belangrijk dat je bereikbaar bent? Laat mensen dan weten dat ze je via WhatsApp moeten bellen.