Lukt het niet om je telefoon aangemeld te krijgen bij het netwerk? Hier zit je goed. Ik neem de mogelijke oorzaken met je door. Je leest zo hoe je het probleem kunt oplossen en weer verbinding kunt krijgen.
Wat betekent het als je telefoon niet is aangemeld bij een netwerk?
Je kunt niet bellen, sms’en en mobiel internetten met een telefoon die niet is aangemeld bij het netwerk. Zo ben je telefonisch dus niet bereikbaar. Het enige dat je wel kunt? Internetten via wifi.
5 oorzaken van een telefoon die niet is aangemeld bij het netwerk
Is je telefoon niet aangemeld bij een netwerk? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Ik neem ze met je door.
Oorzaak 1: simkaart niet ontgrendeld
Alleen met een ontgrendelde simkaart kun je bellen, sms’en en internetten via het mobiele netwerk van je provider. Meestal ontgrendel je je simkaart bij het opstarten van je telefoon. Heb je dat niet gedaan? Dan is je simkaart niet ontgrendeld en maakt je telefoon geen verbinding met het mobiele netwerk van je provider. Herstart je telefoon om je simkaart te ontgrendelen.
Het kan ook zijn dat je simkaart is geblokkeerd. Dit gebeurt als je drie keer een verkeerde pincode invoert. Je kunt je simkaart deblokkeren door de pukcode in te voeren. Die staat in Ik Ben. Je kiest dan een nieuwe pincode om de simkaart te ontgrendelen. Je kan dan weer aangemeld worden bij het mobiele netwerk.
Oorzaak 2: check of je geblokkeerd bent
Misschien kan je telefoon niet worden aangemeld bij het netwerk omdat je simkaart geblokkeerd is. Dit gebeurt als je een betalingsachterstand hebt. Je kunt pas weer bellen als je geen betalingsachterstand meer hebt. Ga naar Ik Ben om te kijken of dit de reden is of neem contact op met mijn Klantenservice.
Oorzaak 3: je abonnement is afgelopen
Stap je over van provider? Of heb je je abonnement opgezegd? Ook dat kan de reden zijn dat je je telefoon niet aangemeld krijgt bij het netwerk. Het moment dat je telefoon niet meer is aangemeld bij het netwerk, is in principe het moment dat je de simkaart van je nieuwe provider gaat gebruiken. Deze ontgrendel je met de pincode en daarna ben je aangemeld bij het mobiele netwerk van je nieuwe telefoonabonnement.
Oorzaak 4: storingen of werkzaamheden aan het mobiele netwerk
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen dat je telefoon niet aangemeld wordt bij het netwerk. Misschien is er wel een storing of zijn er werkzaamheden. Check hier of er werkzaamheden aan mijn netwerk zijn.
Oorzaak 5: je telefoon of simkaart werkt niet (goed)
Een kapotte simkaart of telefoon kan ook de reden zijn. De oplossing? Een kruistest. Plaats je simkaart in een andere telefoon en kijk of je dan wel kan aangemeld kan worden. Is dat zo? Dan ligt het aan je telefoon. Is dat het niet? Plaats dan een andere simkaart in je telefoon. Kan die wel aangemeld worden bij het mobiele netwerk? Dan is je simkaart waarschijnlijk stuk. Je kunt dan het beste je simkaart vervangen.
Wat als niets lukt en je nog niet bent aangemeld bij het netwerk?
Helpen de oplossingen voor de vijf oorzaken hierboven niet? Neem contact op met mijn Klantenservice.