Als je iPhone ineens niet meer werkt, is het handig om te weten of er nog garantie op je iPhone zit. Dan kan hij nog gemaakt worden zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Ik vertel je alles over de Apple garantie. En waar je kunt zien of je nog garantie hebt.
Hoe lang heb je garantie op je iPhone?
Elke telefoon van Apple, of je nu een iPhone 15 of een iPhone 12 hebt, heeft standaard één jaar fabrieksgarantie. Als je telefoon kapotgaat in het eerste jaar, zal Apple je telefoon repareren of vervangen. Maar dankzij de regels van het Europees Consumenten Centrum Nederland wordt de garantie van je iPhone verlengd tot twee jaar. In dat tweede jaar moet je naar de winkel waar je je telefoon gekocht hebt. Zij zullen je dan helpen. De garantie geldt alleen als je telefoon kapot is buiten je eigen schuld om. Bij bijvoorbeeld een productiefout. Is je scherm kapot gevallen of is er waterschade? Dan wordt reparatie niet vergoed.
Doe de iPhone garantie check
Wil je weten of je nog garantie hebt op je iPhone? Dat kun je makkelijk checken. Ik vertel je hoe.
- Ga naar de controleer dekking-pagina van Apple.
- Zoek je serienummer in de Instellingen app. Ga hiervoor naar ‘Algemeen’ en dan naar ‘Info’.
- Voer het serienummer van je iPhone in op de pagina.
- Je ziet nu of er nog garantie op je iPhone zit. Ook kun je een reparatie aanmelden.
Apple Care+: extra garantie
Laat je vaak je telefoon vallen, of vind je het gewoon fijn om langer garantie op je iPhone te hebben? Dan is Apple Care+ handig. Hiermee krijg je in plaats van één jaar garantie twee jaar garantie bij Apple. Je hebt dan ook garantie op schade die je zelf hebt veroorzaakt. Zoals een barst in je scherm. En je kan altijd bellen naar de telefonische hulplijn van Apple. Je kunt Apple Care+ alleen aanschaffen als je een telefoon hebt die Apple zelf nog verkoopt. Dit zijn de prijzen: