Kies een onderwerp

Ben je een bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je een abonnement aanvragen, wijzigen of beëindigen? Neem dan contact op via ben.schuldhulp@ben.nl

Voornaam wijzigen
Je kunt je voornaam makkelijk wijzigen via Ik Ben of de Ben app:

Wijzig je naam >

Achternaam wijzigen
Is je achternaam gewijzigd vanwege een huwelijk, geregistreerd partnerschap of echtscheiding? Dan kun je mij verzoeken om je naam aan te passen. Hiervoor heb ik wel één van de volgende documenten nodig:

  • Kopie legitimatiebewijs
  • Kopie trouwakte (als je getrouwd bent)
  • Kopie scheidingsakte (als je gescheiden bent)
  • Kopie overeenkomst of beschikking (als je een geregistreerd partnerschap bent aangegaan

Je kunt deze gegevens per post sturen naar: 
​Ben klantenservice
Postbus 13016
2501 EA Den Haag

Of via mijn contactformulier.

Contractovername
Mocht je je abonnement aan iemand anders willen overdragen, dan kun je een contractovername aanvragen.

Lees meer over contractovernames >

Ik bied je de mogelijkheid om een nieuw mobiel nummer aan te vragen. Hiermee komt je huidige mobiele nummer te vervallen. Een nieuw mobiel nummer kost €15,00.

Vraag een nieuw telefoonnummer aan >

Je kunt je bundels wijzigen naar de bundels uit mijn actuele aanbod. Dit doe je makkelijk via Ik Ben of de app. Gaat het alleen om verhogen? Dan regel ik dat direct. Gaat het alleen om verlagen? Dan gaat de wijziging in per 1 november.

Ook als je één bundel verhoogt maar een ander verlaagt, gaan beide wijzigingen in per 1 november.

Goed om te weten: als je een bundel wijzigt, mogen de totale kosten van je bundels niet lager zijn dan de prijs waarmee je begonnen bent.

De prijs van alle abonnementen is dit jaar met 3,2% verhoogd door de inflatiecorrectie. Dit tellen we op bij de prijs waarmee je je contract begonnen bent. Als je je bundels wilt verlagen moet je er dus rekening mee houden dat je niet lager uit mag komen dan het bedrag op je contract + 3,2%.

Wijzig je bundels >

Je kunt je bundels altijd wijzigen naar het huidige aanbod. Op Ik Ben en de Ben app vindt je de bundels terug waaruit je kunt kiezen.

Bel/SMS- & internetbundel

Wat betaal je?
Je betaalt de kosten van je oude bundel naar verhouding totdat je nieuwe bundel ingaat. De kosten van je nieuwe bundel breng ik ook naar verhouding in rekening tot aan het einde van de maand. Heb je buiten de bundel kosten gemaakt omdat je oude bundel al was verbruikt? Dan breng ik de kosten voor het buiten de bundel tarief in rekening.

Wat krijg je?
Je ontvangt het volledige volume van je nieuwe bundel, minus de minuten, SMS’jes en/of MB's die je al hebt verbruikt in die maand.

Voorbeeld
Op de 16de dag van de maand verhoog je je 200 min/SMS-bundel van € 3,00 per maand naar Onbeperkt min/SMS voor € 5,00 per maand. Je kunt deze maand in Onbeperkt min/SMS verbruiken. Omdat je je bundel hebt aangepast, betaal je deze maand in totaal € 4,00. Deze kosten zijn als volgt opgebouwd:

Van de 1ste tot de 15de dag betaal je € 1,50 voor de 200 min/SMS-bundel en van de 16de tot de laatste dag van de maand betaal je € 2,50 voor Onbeperkt min/SMS-bundel.

Goed om te weten
De bel/sms bundel is geldig in Nederland en in de EU. Bellen van NL naar de EU valt buiten de bundel en kost €0,23 per minuut. Een overzicht van alle tarieven en kosten in het buitenland kan je hier vinden. Voor servicenummers geldt dat je het tarief van het servicenummer + het beltarief betaalt.

Wanneer je als niet-contractant telefonisch contact opneemt met mijn klantenservice, houd er dan rekening mee dat mijn collega’s je niet in alle gevallen kunnen helpen. Veel zaken kun je wel via Ik Ben  of de Ben app regelen. Je kunt als contractant wel een machtiging afgeven aan een niet-contractant zodat ik in de toekomst een niet-contractant in de meeste gevallen wel direct kan helpen.

Hieronder vind je een overzicht van wijzigingen die mijn collega’s alleen kunnen doorvoeren als zij met de contractant spreken:

  • Verlengen van het abonnement
  • Aanvragen nieuwe simkaart
  • Vervangende simkaart (aanvragen & activeren)
  • E- mailadres wijzigen 
  • Bankrekeningnummer wijzigen
  • Factuur versturen
  • Annuleren bestelling
  • Wijzigen / annuleren nummerbehoud aanvragen
  • Adres wijzigen
  • Blokkeren / deblokkeren simkaart
  • Bundelwijziging
  • MB Pauze uitschakelen
  • Pin- en/of pukcode opvragen
  • Opzeggen van het contract
  • Reparatie aanmelden

Het bewind wordt bij ons aangemeld door je bewindvoerder. Tijdens het bewind mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Dat doet de bewindvoerder dan voor je.

Als je onder bewind staat, mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Bijvoorbeeld je abonnement aanpassen, of een nieuwe simkaart aanvragen. In plaats daarvan vraagt je bewindvoerder dat voor je aan.

Bewind aanmelden
Je bewindvoerder moet schriftelijk contact met Ben opnemen om het bewind aan te melden. Hij stuurt ons dan een e-mail naar ben.schuldhulp@ben.nl met in de bijlage de beschikking van de rechtbank. 

Per post kan ook, naar: Ben Klantenservice, Postbus 13016, 2501 EA DEN HAAG

Tijdens het bewind
Zolang het bewind loopt, kan de bewindvoerder per e-mail en per post contact met ons opnemen voor vragen en verzoeken. Hierop reageer ik binnen 14 kalenderdagen. Tijdens het bewind worden de maandelijkse facturen naar het e-mailadres van de bewindvoerder gestuurd. 

Afmelden bewind
Voor het afmelden van een bewind hebben wij een eindbeschikking nodig, waarin de uitspraak van de rechter staat. Deze eindbeschikking mag door de bewindvoerder of door jouzelf gemaild worden.  Stuur de eindbeschikking per mail of per post naar bovengenoemde (e-mail)adressen.